طرز تهیه قورمه گوشت

طرز تهیه قورمه عشایری طرز تهیه قورمه سنتی طرز تهیه قورمه گوشت کرمانی طرز تهیه قورمه گوشت با دنبه طرز تهیه قورمه گوشت گوسفندی طرز تهیه قورمه گوشت مشهدی طرز تهیه قورمه گوشت یزدی طرز تهیه قورمه گوشت با سیب زمینی

قورمه گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستور پخت های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قورمه گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
دنبه۱۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۴ عدد
سبزی خشک معطر۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه قورمه گوشت

مرحله اول

برای تهیه قورمه گوشت خوشمزه در ابتدای کار مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده، سپس اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد. حالا گوشت و دنبه را به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

در ادامه گوشت و دنبه را به اندازه قطعات کوچک خرد کرده و به قابلمه حاوی آب در حال جوش می افزاییم. حالا کف روی آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت بوی نامطبوع گوشت و دنبه از بین برود.

مرحله سوم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم گوشت و دنبه به مدت ۲ ساعت کاملا پخته و دنبه به روغن بیفتد و همچنین آب درون قابلمه تبخیر شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که آب درون قابلمه کشیده شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم، سپس با روغن دنبه به خوبی سرخ می کنیم. حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته آن شسته شود، سپس درون آبکش می ریزیم تا کاملا خشک شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس مقداری نمک و به همراه سبزیجات معطر که شامل مخلوط ریحان، مرزه و ترخون می باشد به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کمی تفت داده و بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس محتوی درون تابه را درون قابلمه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم قورمه گوشت به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت سرخ شده و مواد ترکیب شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که مزه ها با هم ترکیب شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و قورمه گوشت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه به همراه نان تازه و لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.