طرز تهیه چیز کیک کیوی

طرز تهیه چیز کیک کیوی , دستور تهیه چیز کیک کیوی

چیز کیک کیوی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک کیوی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک کیوی
بیسکویت پتی بور۱۳۰ گرم
کره۷۵ گرم
مواد لازم لایه پنیری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب جوش½ لیوان
کیوی۱ عدد
مواد لازم کرم کیوی
آب سرد¼ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
پوره کیوی۲۶۰ گرم
شکر۶۰ گرم
نشاسته ذرت۱۲ گرم
ژل بریلوبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک کیوی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه در ابتدای کار به سراغ  درست کردن لایه بیسکویتی چیز کیک می رویم، برای این منظور بیسکویت را درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود.

مرحله دوم

در ادامه بیسکویت پودر شده را با کره ذوب شده به کمک لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام ذرات بیسکویت به کره آغشته شود. حالا رینگ مورد نظرمان را برداشته، سپس دیواره های آن را با طلق می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا برای لایه اول چیز کیک، ابتدا تمام مواد کراست را درون رینگ ریخته و با پشت قاشق یا لیوان به خوبی را فشار می دهیم تا سطحی یکسان و فشرده ای بدست آید. در ادامه قالب را درون یخچال منتقل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم لایه کراست به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا سفت و منسجم شود. حالا به سراغ درست کردن لایه پنیری چیز کیک می رویم، برای این منظور کیوی ها را پوست گرفته و به صورت نازک برش می زنیم.

مرحله پنجم

حالا زرده تخم مرغ را جدا کرده و درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم، سپس خامه صبحانه، پنیر ماسکارپونه و شکر را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد پنیری ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در ادامه پودر ژلاتین را با آب جوش مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم، سپس ژلاتین را از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود. حالا ژلاتین خنک شده را به مخلوط پنیری اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کرده و برش های کیوی را به ۲ نیمه تقسیم می کنیم، سپس کیوی ها را به صورتی اطراف قالب قرار می دهیم که کاملا به دیواره قالب بچسبند و بین آنها فاصله ای ایجاد نشود.

مرحله هشتم

در ادامه با احتیاط کامل مواد پنیری را روی لایه کراست می ریزیم که کیوی ها از دیواره قالب جدا نشوند، سپس به کمک لیسک روی سطح پنیر را صاف و یکدست کرده و در نهایت قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله به سراغ درست کردن کرم کیوی می رویم، برای این منظور ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد روی حرارت کتری بنماری می کنیم تا کاملا حل شود، سپس کیوی ها را پوست گرفته و با میکسر یا گوشت کوب برقی پوره می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه پوره را به همراه نشاسته و شکر درون یک قابلمه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته باز شود. زمانی که پوره جوشید قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا ژلاتین بنماری شده را درون قابلمه حاوی مواد ریخته و با گوشت کوب برقی میکس می کنیم. در ادامه قابلمه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد، سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت ۲ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و کرم کیوی را به آرامی روی لایه پنیری می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار داده تا کرم کیوی نیز همانند سایر لایه ها به خوبی ببندد.

مرحله سیزدهم

در نهایت بعد از گذشت این زمان قالب چیز کیک را از یخچال خارج کرده و در ظرف سرو مورد نظرمان انتقال می دهیم و به آرامی طلق دور چیز کیک را جدا می کنیم، سپس با فرچه ژل بریلو را روی حلقه های کیوی و کرم کیوی می مالیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.