طرز تهیه چیز کیک گلابی

طرز تهیه چیز کیک گلابی , دستور پخت چیز کیک گلابی

چیز کیک گلابی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک گلابی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک گلابی
ساقه طلایی۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۳۴۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر شکر۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی½ فنجان
آب½ فنجان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
مواد لازم روی چیز کیک
گلابی۱ عدد بزرگ
آب¼ فنجان
شکر قهوه ای½ فنجان
چوب دارچین۱ تکه

طرز تهیه چیز کیک گلابی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک گلابی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ها را خرد کرده و به همراه پودر دارچین درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود. حالا کره را روی بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که کره کاملا ذوب شد، آنرا به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

حالا روی مواد کراست را با پشت لیوان فشار می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست کاملا سفت شود، سپس به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت آن باز شود. در ادامه خامه صبحانه را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر شکر را به همراه خامه قنادی به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا بافت مواد پنیری یکدست شود. در ادامه ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله ششم

زمانی که ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کرد، آنرا روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گذاشته و به روش بنماری کاملا حل کرده و کنار می گذاریم. در ادامه زمانی که ژلاتین کاملا خنک شد آنرا به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را از یخچال خارج کرده و لایه پنیری را درون قالب ریخته، سپس با لیسک به خوبی پخش می کنیم و مجددا قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه پنیری کاملا سفت شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان، مواد روی چیز کیک را درست می کنیم، برای این منظور پوست گلابی را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه آب را به همراه شکر قهوه ای و چوب دارچین درون یک قابلمه کوچک می ریزیم.

مرحله نهم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم شکر کاملا حل شود، سپس گاهی هم می زنیم تا شکر نسوزد. در ادامه زمانی که شکر ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سس کاملا خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که سس کارامل خنک شد، قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت تکه های گلابی را به همراه سس کارامل روی چیز کیک ریخته و بلافاصله سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.