طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با دوبله فارسی طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی طرز تهیه چیز کیک شکلاتی بدون پنیر طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ساده طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با فر

چیز کیک شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه بیسکویتی
بیسکویت ساقه طلایی۱۵۰ گرم
کره۸۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای لبنه۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۴ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه شکلاتی
بادام زمینی۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
سس کاراملبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس کارامل
شکر۱ لیوان
کره۲۵ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ساقه طلایی را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کاملا حالت پودری پیدا کند. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که کره کاملا ذوب شد، آنرا به بیسکویت اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت بیسکویت خمیری شکل شود. در ادامه درون قالب کمربندی را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس لایه بیسکویتی را درون آن ریخته و فشرده می کنیم.

مرحله سوم

حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در همین حین به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور ژلاتین را به آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که ژلاتین کاملا شفاف شد آنرا از روی کتری بر می داریم تا خنک شود. در ادامه پنیر خامه ای لبنه را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله پنجم

حالا ژلاتین را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. در ادامه شکلات ذوب شده را به همراه پودر کاکائو به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا مایه پنیری را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود، سپس قالب را از یخچال خارج کرده و مایه پنیری را روی لایه بیسکویتی می ریزیم. در ادامه روی لایه پنیری را کاملا صاف می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را مجددا درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت لایه پنیری کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس کارامل می رویم، برای این منظور شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و بدون هم زدن شکر، تابه را تکان می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود. در این فاصله خامه صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا روان و کمی گرم شود.

مرحله نهم

زمانی که شکر کاراملی شد، کره را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود، سپس خامه را به تابه افزوده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سس کارامل یکدست شود. پس از گذشت ۳ ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله برای لایه شکلاتی ابتدا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه بادام زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و روی لایه پنیری می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری از سس کارامل روی چیز کیک ریخته و لایه پنیری را با شکلات آب شده می پوشانیم. در ادامه با باقی مانده سس کارامل چیز کیک را تزیین کرده و اجازه می دهیم شکلات آب شده کمی سفت شود.

مرحله دوازدهم

پس از اینکه شکلات کمی سفت شد، چیز کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت چیز کیک را به اندازه های دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.