طرز تهیه دسر موزی شکلاتی

طرز تهیه دسر موزی شکلاتی, طرز تهیه دسر موز و شکلات بدون پختن

دسر موزی شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که از دو لایه مختلف تشکیل شده است و طعمی فوق العاده دارد این دسر محبوب که خیلی راحت درست می‌شود برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر موزی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت پتی‌پور ساده۱ بسته
تخم مرغ متوسط۱ عدد
کره۲۰ گرم
وانیلنوک قاشق چای خوری
پودر کاکائو۲ قاشق چای خوری
شکر۲/۱ لیوان
آرد۲ قاشق
شیر۲ لیوان
موز۱ عدد
خامه فرم گرفته برای تزئینبه مقدار لازم
پودر یا خلال پسته یا مغز گردو خرد شدهبه مقدار لازم
شکلات چیپسی یا پودر کاکائو برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر موزی شکلاتی

مرحله ۱: آماده‌سازی بیسکویت‌ها

ابتدا بیسکویت‌ها را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و کاملاً پودر کنید اگر دستگاه میکسر و مخلوط کن در دسترس نبود می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل یک نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی خوب پودر کنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۲: فشرده‌سازی بیسکویت‌ها

سپس مقداری از بیسکویت‌ها داخل ظرف‌های سرو لیوان‌های مناسب بریزید و با قاشق بیسکویت‌ها را کاملاً فشرده کنید تا سطح آنها صاف و یکدست شود بعد تخم مرغ‌ را در یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید و از حالت لختگی خارج شود

مرحله ۳: افزودن شکر و وانیل

بعد مقداری شکر به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و بافت مخلوط باید کمی کرم رنگ و حجیم شود، سپس مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد.

مرحله ۴: مخلوط کردن با کره و پودر هل

سپس کره را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کره در آن حل شود، همه مواد باید خوب با هم مخلوط و یکدست شوند بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری پودر هل استفاده کنید و به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا عطر آن پخش شود.

مرحله ۵: اضافه کردن پودر کاکائو و ترکیب با شیر و آرد

بعد پودر کاکائو را روی مواد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، پودر کاکائو باید در مخلوط باز شود و به شکل گلوله باقی نماند، سپس در یک ظرف دیگر دو لیوان شیر بریزید، دو قاشق آرد به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۶: ترکیب کردن آرد، شیر و پودر کاکائو

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید مدام مخلوط را هم بزنید تا آرد و شیر با هم ترکیب، یکدست و غلیظ شوند، وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید مواد کاکائویی را به آن اضافه کنید هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۷: خنک کردن و لایه‌گذاری مخلوط در ظروف سرو

بعد از این که مخلوط تشکیل شده به قوام مناسب رسید و غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس مقداری از مواد را داخل ظرف‌های سرو به صورت یک لایه روی بیسکویت‌ها بریزید.

مرحله ۸: افزودن موز و دیگر مواد دسر

سپس موز را به شکل حلقه‌ای برش بزنید بعد اطراف لیوان را با برش‌های موز پر کنید تا موزها دور تا دور لیوان را بپوشانند سپس بقیه مواد دسر را داخل لیوان یا ظرف‌های سرو به شکلی بریزید که لیوان پر شود و برش‌های موز داخل لیوان نریزند.

مرحله ۹: تهیه خامه و تزئین دسر

بعد مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید، با دور تند همزن برقی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد و بافت آن منسجم شود خامه را باید به قدری بزنید که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند، طوری که اگر ظرف را برگرداندید خامه از آن بیرون نریزد.

مرحله ۱۰: تزئین نهایی و پذیرایی دسر موزی شکلاتی

سپس خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید، دسر را با خامه فرم گرفته به شکل دلخواه تزئین کنید سپس روی خامه مقداری شکلات چیپسی، پودر کاکائو، پودر یا خلال پسته، مغز گردوی خرد شده، یا چند برش حلقه‌ای موز بریزید و دسر را تزئین کنید. در آخر دسر موزی شکلاتی را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.