طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی

طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی

دسر قهوه شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه، شیک و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده و درست می‌شود، این دسر خوش طعم پرطرفدار که بافتی سبک و لطیف دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت پتی پور ساده۲ بسته
بیسکویت پتی پور شکلاتی۱ بسته
شیر۱ لیتر
آرد سفید۲ و نیم قاشق غذا خوری
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
شکر۵ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری
پودر قهوه ترک شکلاتی ( ترکیبی از پودر قهوه و پودر شکلات است)۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۱ بسته معادل ۲۰۰ گرم
شکلات تلخ یا شیرین برای دورچینبه مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی

مرحله ۱: مخلوط کردن شیر با آرد سفید و پودر نشاسته ذرت

ابتدا مقداری شیر را داخل یک قابلمه بریزید، سپس آرد سفید را داخل شیر بریزید، با قاشق هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند بعد از آن پودر نشاسته ذرت را هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۲: اضافه کردن شکر، پودر ژلاتین و پودر قهوه شکلاتی به مواد داخل قابلمه

بعد از آن مقداری شکر را داخل قابلمه بریزید، هم بزنید و با هم ترکیب کنید، سپس پودر ژلاتین را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بعد مقداری پودر قهوه‌ شکلاتی را قابلمه روی بقیه مواد بریزید، دوباره هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۳: مخلوط کردن همه مواد با هم تا رسیدن به غلظت مناسب

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، با همزن دستی همه مواد را مدام هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بافت یک دست و صافی تشکیل شود، غلظت مواد کمی بیشتر شود، طوری که مخلوط کمی قوام پیدا کند، دقت کنید که مواد ته نگیرند چون دسر خراب می‌شود.

مرحله ۴: اضافه کردن خامه به مواد و مخلوط کردن همه مواد با هم

وقتی که مخلوط تشکیل شده به غلظت مناسب رسید در آخر مقداری خامه صبحانه را به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خامه کاملاً با بقیه مواد مخلوط شود، طوری که عطر و طعم آن کاملاً به خورد مواد برود و بافت یک دست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۵: چیدن یک لایه بیسکویتی در کف ظرف مناسب

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد داخل یک ظرف مناسب با شکل و اندازه دلخواه که بهتر است از ظرف پیرکس استفاده کنید، ابتدا تعدادی بیسکویت ساده را کنار هم بچینید به طوری که بیسکویت‌ها به شکل یک لایه کاملاً کف ظرف را بپوشانند.

مرحله ۶: ریختن مخلوط مواد روی بیسکویت‌ها و چیدن یک لایه بیسکویتی دیگر

بعد از آن با ملاقه مقداری از مخلوط مواد را روی بیسکویت‌ها بریزید، با پشت ملاقه آن را پخش کنید تا همه قسمت‌های بیسکویت‌ها کاملاً به مخلوط قهوه آغشته شوند، سپس یک لایه بیسکویت شکلاتی را روی مخلوط مواد کنار هم بشینید تا بیسکویت‌ها به شکل یک لایه همه سطح قالب را پر کند.

مرحله ۷: اضافه کردن مخلوط مواد و بیسکویت‌ها در چند لایه روی هم

سپس دوباره با ملاقه یک لایه از مخلوط مواد را روی بیسکویت‌های شکلاتی بریزید و پخش کنید تا بیسکویت‌های شکلاتی هم به مواد آغشته شوند این کار را تا چهار ردیف بیسکویت‌ها انجام دهید، بعد از قرار دادن بیسکویت‌ها روی آنها از مخلوط مواد قهوه بریزید.

مرحله ۸: ریختن مقدار بیشتری از مخلوط قهوه شکلاتی روی لایه آخر

برای لایه آخر وقتی بیسکویت‌ها را چیدید از مخلوط مواد قهوه شکلاتی مقدار بیشتری روی آنها بریزید تا کاملاً سطح بیسکویت‌ها را بپوشاند و اگر بین بیسکویت‌ها فضایی خالی مانده است با مخلوط مواد پر شود با لیسک یا پشت قاشق سطح مایه قهوه را کاملا صاف کنید.

مرحله ۹: الک کردن پودر قهوه روی مواد و چیدن برش‌های توت فرنگی برای تزئین

بعد از آن مقداری پودر قهوه را روی مخلوط مواد الک کنید و سطح دسر را تزئین کنید، سپس تعدادی توت فرنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید از وسط برش بزنید، بعد توت فرنگی‌ها را روی سطح دسر به شکل پراکنده و با فرم دلخواه خودتان بچینید.

مرحله ۱۰: قرار دادن دسر قهوه شکلاتی در یخچال

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید به جای توت فرنگی از برش‌های حلقه‌ای موز استفاده کنید و روی دسر بچینید، سپس ظرف دسر را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت دو ساعت در یخچال بماند تا دسر خوب خودش را بگیرد و کاملاً منسجم شود.

مرحله ۱۱: بیرون آوردن دسر از یخچال و برش دادن آن به شکل و اندازه مناسب

در این فاصله‌ یک قهوه ترک عالی را هم آماده کنید، بعد از این که دسر داخل یخچال آماده شد، طوری که عطر و طعم همه مواد به خورد هم رفت و خوب خودش را گرفت، ظرف دسر را از یخچال بیرون بیاورید، بعد دسر را با یک چاقوی تیز در اندازه و شکل مناسب برش دهید.

مرحله ۱۲: چیدن دسر داخل ظرف مناسب و سرو آن

بعد از آن چند برش از دسرقهوه شکلاتی را داخل ظرف مناسب سرو بچینید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری شکلات تلخ یا شیرین را در کنار دسر قرار دهید، سپس این دسر خوش طعم و شیک را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با قهوه ترک دلچسب سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.