طرز تهیه چیز کیک نوتلا

طرز تهیه چیز کیک نوتلا طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک

چیز کیک نوتلا یکی از انواع دسرها لاکچری و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نوتلا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک نوتلا
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر⅓ لیوان
شیر ولرم¼ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
آرد۱ لیوان
مواد لازم کرم چیز نوتلا
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شیر سرد½ لیوان
پنیرخامه ای۵۰۰ گرم
آب سرد⅓ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
پودر قند⅓ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نوتلا یا شکلات صبحانه۲۰۰ گرم
مواد لازم سس شکلات
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
نوتلا یا شکلات صبحانه۲ و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک نوتلا

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک نوتلا خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه کاملا بپزد

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله هشتم

در این مرحله کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کرم چیز نوتلا را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه خامه و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله دهم

در این مرحله پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط پنیر خامه ای الک می کنیم و خوب هم می زنیم، سپس شکلات نوتلا را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت کرم چیز یکدست شود.

مرحله یازدهم

حالا ژلاتین را به مخلوط کرم چیز اضافه می کنیم و مجددا خوب مخلوط می کنیم. در ادامه روی کیک را با شیر سرد مرطوب می کنیم، سپس کرم چیز نوتلا را روی آن می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم، سپس روی آن را کاملا صاف می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله برای تهیه سس شکلات روی چیز کیک ابتدا خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روان شود. توجه داشته باشید خامه نباید جوش بزند، در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله سیزدهم

حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس نوتلا یا شکلات صبحانه را به خامه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس شکلات را روی کرم چیز نوتلا می ریزیم، سپس پخش می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت قالب را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بماند تا چیز کیک کاملا ببند. در آخر پس از گذشت این زمان چیز کیک را از قالب خارج کرده و پس از برش زدن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.