طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی شف طیبه چیز کیک کدو حلوایی به خانه برمیگردیم

چیز کیکی کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای مجلسی فصل پاییز و زمستان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک کدو حلوایی
پنیر خامه ای۳۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
پوره کدو حلوایی۱ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کراست
بیسکویت پتی بور۲ پیمانه
شکر قهوه ای½ پیمانه
کره½ پیمانه
پودر دارچین۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کدو حلوایی خوشمزه ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا پودر شود.

مرحله دوم

حالا یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف و اطراف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و با کاغذ روغنی درون آن را کاملا می پوشانیم. در ادامه بیسکوئیت خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به همراه شکر قهوه ای و پودر دارچین به بیسکویت خرد شده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد کراست را درون قالب می ریزیم و کاملا پرس می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مواد کراست به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه چیز کیک را آماده می کنیم، برای این منظور کدو حلوایی را می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های کدو حلوایی را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس ۳ قاشق غذاخوری آب درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کدو حلوایی کاملا پخته شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که کدو حلوایی کاملا پخته شد گوشت آن را از پوستش جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کدو حلوایی کاملا پوره شود. در ادامه اجازه می دهیم پوره کدو حلوایی کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خامه صبحانه را به همراه شکر به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد پنیری اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر دانه آن را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم و با تخم مرغ آخر وانیل را به همراه پودر دارچین اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله نهم

حالا زمانی که مواد کاملا ترکیب و یکدست شدند، پوره کدو حلوایی را به مواد پنیری اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مواد چیز کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله روی قالب را با ورق آلومینیومی کاملا می پوشانیم، سپس قالب را درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله یازدهم

حالا درون سینی فر مقداری آب می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود، پس از آن اجازه می دهیم چیز کیک درون فر کاملا خنک شود.

مرحله دوازدهم

در این مرحله زمانی که چیز کیک کاملا خنک شد، اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا ببندد. در ادامه پس از گذشت این زمان چیز کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت چیز کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس کارامل و مغز گردو تزئین می کنیم و به عنوان دسر سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.