طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی دونفره طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در پلوپز طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در قابلمه طرز تهیه کیک ژاپنی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی نی نی سایت چیز کیک ژاپنی از کجا بخریم طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بدون فر طرز تهیه کیک ژاپنی پنبه ای

چیز کیک ژاپنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و معروف است که به دلیل بافت نرم و لطف آن طرفدارهای بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک ژاپنی
کره۶۰ گرم
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
شیر۱۳۰ میلی لیتر
زرده تخم مرغ۸ عدد
سفیده تخم مرغ۱۳ عدد
آرد۶۰ گرم
نشاسته ذرت۶۰ گرم
شکر۱۳۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا کره را به همراه پنیر خامه ای و شیر درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون قابلمه را با همزن به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ذوب و یکدست شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مخلوط شیر خنک شود. حالا زرده های تخم مرغ را از سفیده ها جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود، سپس مخلوط شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و در حد یکدست شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد و نشاسته ذرت را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کف کنند.

مرحله پنجم

در ادامه شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ ابری و حجیم شود. حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را طی چهار مرحله به کاسه اضافه کرده و به آرامی فولد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس اطراف و کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. توجه داشته باشید در صورتی که از قالب کمربندی استفاده می‌ کنید اطراف قالب را با ورق فویل بپوشانید.

مرحله هفتم

حالا مایه چیز کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی درون مایه چیز کیک کاملا از بین بروند. حالا قالب را درون یک قالب بزرگتر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا به اندازه دو سانتی متر آب جوش درون قالب بزرگ تر ریخته و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان حرارت را به ۱۴۰ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۵۵ دقیقه درون فر بماند تا ارتفاع آن افزایش پیدا کند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم چیزکیک به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قالب را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت چیز کیک را با اسلایس های میوه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.