طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت

طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت با سیب زمینی طرز تهیه سس ماکارونی بدون گوشت طرز تهیه ماکارونی برای 4 نفر بدون گوشت طرز تهیه ماکارونی ساده بدون هیچی طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت و پیاز

ماکارونی بدون گوشت یکی از انواع غذاهای معروف ایتالیایی است که می توانیم آنرا با سویا یا حتی بدون آن درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی یا رشته ای۷۰۰ گرم
قارچ۸ عدد
نخود فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سویا۱ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی ساده در ابتدای کار سویا را درون یک کاسه حاوی آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد، سپس درون آبکش ریخته و به خوبی با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم. برای جلوگیری از تغییر رنگ قارچ یک قاشق آبلیمو به آن می افزاییم.

مرحله سوم

زمانی که قارچ کاملا پخته و آب اضافی اش کشیده شد، آنرا از تابه خارج کرده، سپس پیاز خرد شده را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه سویای خیس خورده را می افزاییم.

مرحله چهارم

پس از کمی تفت دادن سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه نخود فرنگی و قارچ به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه‌ ها کاملا سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس به آب در حال جوش مقداری نمک و زردچوبه اضافه کرده و ماکارونی را می‌ افزاییم تا به مدت ۱۰ دقیقه پخته

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان ماکارونی را آبکش کرده و اجازه میدهیم آب اضافی خارج شود سپس با مواد ماکارونی مخلوط میکنیم و درون یک قابلمه مناسب میریزیم حالا درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی حرارت میگذاریم

مرحله هشتم

حالا اجازه میدهیم ماکارونی به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا کاملا دم بکشد پس از گذشت این زمان ماکارونی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سالاد سرو می کنیم نوش جان

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.