طرز تهیه لول کباب

طرز تهیه لول کباب تهرانی لول کباب تهران قدیم کباب لوله ای ترکیه طرز تهیه کباب دولی طرز تهیه کباب تهرانی طرز تهیه لوله کباب مرغ طرز تهیه لوله کباب گرجستان کباب لوله ای آذربایجان

لول کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد و رسپی های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لول کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
جعفری۴ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
سماق۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول

برای تهیه لوله کباب خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا جعفری خرد شده را به همراه سماق و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

حالا درون تابه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و از مواد گوشتی و اندازه یک گردو جدا کرده، سپس به صورت دوک فرم می دهیم و درون تابه می چینیم. در ادامه لول کباب ها را کاملا سرخ کرده و به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور گوجه فرنگی ها را با دندان های ریز رنده، رنده کرده تا پوره شوند، سپس به همراه کره درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. حالا رب گوجه فرنگی و زعفران دم کرده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری نمک و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شده و بوی خامی آنها از بین برود. در ادامه لول کباب را به همراه سس گوجه فرنگی و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.