طرز تهیه رولت سبزیجات

طرز تهیه رولت سبزیجات , دستور پخت رولت سبزیجات با خمیر

رولت سبزیجات یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای نان رولت
تخم مرغ۳ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
آرد¾ لیوان
مواد لازم میانی رولت
سیب زمینی۱ عدد متوسط
جعفری۲ قاشق غذاخوری
خیارشور⅓ لیوان
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
هویج⅓ لیوان
ذرت⅓ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه رولت سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه رولت سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی و هویج را جدا کرده و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه میدهیم کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله دوم

زمانی که سیب زمینی و هویج کاملا پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و به همراه خیارشور به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا ذرت را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه جعفری تازه را به صورت ریز خرد کرده و به همراه سس مایونز و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر سیر به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن نان رولت می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم و آرد را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم. حالا با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود، سپس یک تابه مستطیلی روی حرارت می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله درون تابه را با پنبه کمی چرب کرده و اجازه می دهیم تابه کاملا داغ شود. حالا از مایه کرپ درون تابه ریخته و تابه را تکان می دهیم تا مایه پخش شود، سپس اجازه می دهیم یک طرف کرپ به مدت ۶ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان کرم را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن کاملا پخته و سرخ شود. زمانی که کرپ کاملا پخته شد آنرا به صورت داغ روی یک کاغذ روغنی گذاشته و رول می کنیم، سپس اجازه می دهیم که کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کرپ خنک شد، آنرا روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با مقداری سس مایونز رومال می کنیم، سپس از مواد میانی ابتدای کرپ ریخته و با کمک کاغذ روغنی رول می کنیم. حالا رولت را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج کرده و با یک چاقوی تیز به ابعاد دلخواه برش می زنیم. در نهایت رولت های سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه جعفری و گوجه گیلاسی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.