طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ با گردو طرز تهیه رولت مرغ با خمیر طرز تهیه رولت مرغ و جعفری طرز تهیه رولت مرغ ساده و خوشمزه طرز تهیه رولت مرغ چیپسی طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده بدون فر طرز تهیه رولت مرغ مغزدار طرز تهیه رولت مرغ با پنیر پیتزا

رولت مرغ یکی از انواع غذاهای لاکچری و خوش طعم بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
زرشک۲ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز، زردچوبه و پاپریکااز هرکدام ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت مرغ

مرحله اول

برای تهیه رولت مرغ خوشمزه در ابتدای کار هویج را شسته و پوست آنرا کاملا جدا می کنیم. در ادامه هویج را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم تا هویج آب پز شود.

مرحله دوم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه هویج را از قابلمه خارج می کنیم، سپس سینه و ران مرغ را به تکه های کوچک خرد کرده و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و آنرا از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود.

مرحله دوم

حالا پیاز، تخم گشنیز، زردچوبه، پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مایه رولت یکدست شود. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر پوشانده و روی آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مایه رولت را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و با دست به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم. حالا زرشک را به همراه جعفری شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه زرشک به صورت پخش روی مایه رولت می ریزیم. حالا هویج پخته شده را از وسط نصف کرده، سپس  ابتدای مایه رولت قرار می دهیم و با کمک کیسه فریزر رولت را رول می کنیم.

مرحله پنجم

حالا دو طرف رولت را با کیسه فریزر کاملا پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر استراحت کرده تا شکل اولیه خود را حفظ کند. پس از گذشت این زمان رولت را از فریزر خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و رولت را درون تابه قرار می دهیم، سپس رولت را کاملا سرخ می کنیم. در همین حین سس رولت را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه بلافاصله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به تابه می افزاییم.

مرحله هشتم

زمانی که ادویه ها سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه ۱ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس به مدت ۳ دقیقه بجوشد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سس را درون تابه حاوی رولت سرخ شده می ریزیم، سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم رولت مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون سس بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

در نهایت رولت مرغ را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس را به صورت پخش روی و اطراف آن می ریزیم. حالا رولت مرغ به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه پلو زعفرانی و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.