طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت در مایکروویو طرز تهیه کیک گوشت دونفره طرز تهیه کیک گوشت بدون ماست طرز تهیه کیک گوشت بدون فر فیلم طرز تهیه کیک گوشت طرز تهیه کیک گوشت با فر طرز تهیه کیک گوشت مرغ چیز کیک گوشت

کیک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
ماست پرچرب۱ لیوان
آرد۲ لیوان
روغن مایع½ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم میانی
پیاز۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
قارچبه مقدار کافی
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک گوشت

مرحله اول

برای تهیه کیک گوشت خوشمزه در ابتدای کار پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی و کاراملی شود.

مرحله سوم

زمانی که پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا پخته و تغییر رنگ بدهد. در این فاصله قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که گوشت چرخ کرده سرخ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شده و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت را زیاد کرده تا قارچ آب نیندازد، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا فلفل دلمه ای و قارچ کاملا سرخ شوند. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اضافه کرددن ادویه ها تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مواد میانی خنک شود. در ادامه به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم.

مرحله هفتم

در ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه نمک، فلفل سیاه و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

زمانی که مخلوط تخم مرغ ترکیب و یکدست شد، ماست را به همراه بیکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با همزن دستی هم می زنیم، سپس آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه درون قالب را آرد پاشی کرده و آنرا به صورت وارونه کمی تکان می دهیم تا آرد اضافی از آن قالب ریخته شود. حالا نیمی از مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس مایه را با لیسک کاملا پخش می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد میانی را به صورت پخش روی مایه کیک ریخته و روی مواد را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس باقی مانده مایه کیک را به صورت پخش روی مواد میانی ریخته و کامل با لیسک پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک گوشت به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت ۳ دقیقه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک گوشت کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.