طرز تهیه پنکیک سبزیجات

طرز تهیه پنکیک سبزیجات , دستور پخت پنکیک سبزیجات کره ای

پنکیک سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک سبزیجات
تخم مرغ۳ عدد
آرد۵ قاشق غذاخوری
شیر⅓ پیمانه
هات داگ۲ عدد
پیازچه۱ ساقه
کلم بروکلی (اختیاری)½ پیمانه
هویج۱ عدد
روغن مایع، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، زیره و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پنکیک سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار پیازچه، هویج و در صورت تمایل کلم بروکلی را شسته و پوست هویج را جدا می کنیم، سپس آنها را به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه هات داگ را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کمی مخلوط می کنیم و شیر را می افزاییم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه یکدست شود.

مرحله سوم

حالا سبزیجات خرد شده را به همراه هات داگ به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و درون آنرا با مقداری روغن مایع به خوبی چرب می کنیم.

مرحله چهام

زمانی که تابه به خوبی گرم شد، ۱ ملاقه از مایه پنکیک برداشته و درون تابه می ریزیم و روی آنرا کاملا صاف می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پنکیک های سبزیجات کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم در نهایت پنکیک های سبزیجات را به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.