طرز تهیه پنکیک شکم پر

طرز تهیه پنکیک شکم پر , دستور پخت پنکیک شکم پر

پنکیک شکم پر یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و لاکچری است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک شکم پر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک شکم پر
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ لیوان
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۱٫۵ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
شکلات سکه ایبه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک شکم پر

مرحله اول

برای تهیه پنکیک شکم پر خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود. حالا روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون کاسه را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس شیر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مایه یکدست شود. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خشک را یکباره به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه پنکیک یکدست شود. در ادامه یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا یک ملاقه از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و روی آن یک شکلات سکه ای قرار می دهیم، سپس روی شکلات سکه ای را با مقدار کمی مایه پنکیک می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم روی مایه پنکیک حباب ایجاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پنکیک را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آن سرخ و طلایی شود. زمانی که دو طرف پنکیک طلایی شد، آنرا از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.