طرز تهیه برنج قالبی

طرز تهیه برنج قالبی با قابلمه طرز تهیه برنج قالبی روی گاز طرز تهیه برنج قالبی در پلوپز طرز تهیه برنج قالبی بدون فر طرز تهیه برنج قالبی زعفرانی طرز تهیه برنج قالبی با کاسه طرز تهیه برنج قالبی در فر طرز تهیه برنج قالبی رستورانی

برنج قالبی یکی از انواع روش های پخت مجلسی برنج است که معمولا در رستوران ها در کنار انواع غذاهای سنتی به این شکل سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برنج قالبی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۲ لیوان
آب۴ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه برنج قالبی

مرحله اول

برای تهیه برنج قالبی مجلسی در ابتدای کار برنج را به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس بسته به نوع برنج اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گدشت این زمان آب را به همراه نمک و روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

زمانی که آب جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این زمان یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم.

مرحله چهارم

در صورتی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی سفت بود، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون قابلمه مورد نظرمان ریخته و مقداری از برنج را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری زعفران دم کرده با برنجی که جدا کردیم مخلوط می کنیم تا برنج زعفرانی شود، سپس درون قابلمه ریخته و روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه مابقی برنج ساده را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله برنج را کاملا فشرده می کنیم و روی حرارت زیاد شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۳ دقیقه با حرارت زیاد بخار کند، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه برنج را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.