طرز تهیه برنج آبکش

طرز تهیه برنج آبکش ساده طرز تهیه برنج آبکش برای ۵ نفر طرز تهیه برنج آبکش خانم گل آور طرز تهیه برنج آبکش سریع طرز تهیه برنج آبکش برای 4 نفر طرز تهیه برنج سفید ساده طرز تهیه برنج آبکش نذری طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن

برنج یا چلو آبکش یکی از غذاهای ساده و پرطرفدار ایرانی است که با ترفندهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برنج آبکش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برنج آبکش
برنج۱ کیلوگرم
نمک۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه برنج آبکش

مرحله اول

برای تهیه برنج آبکش ساده ابتدا درون یک کاسه مناسب برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم، سپس روی آن را آب می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۲۰ دقیقه برنج خیس خورده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب جوش آمد برنج خیس خورده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک درون قابلمه آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله چهارم

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کاملا خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را درون قابلمه اضافه می کنیم و با روغن مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری از برنج را درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا برنج زعفرانی شود.

مرحله ششم

حالا با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا منسجم شود. در ادامه مابقی برنج سفید کم کم درون قابلمه اضافه می کنیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم تا برنج مسجم شود. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در نهایت روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت دم بکشد. در آخر برنج را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.