طرز تهیه ته انداز مرغ

طرز تهیه ته انداز مرغ

ته انداز مرغ یکی از انواع غذاهای مجلسی و محبوب ایرانی است که با مواد گوناگونی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته انداز مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
کرهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ته انداز مرغ

مرحله اول

برای تهیه ته انداز مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به کاسه می افزاییم. حالا مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس به مدت ۲ دقیقه ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از استراحت سینه و ران مرغ، یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد برنج را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت ابتدایی آن صورت گیرد. پس از گذشت این مدت، زمانی اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون قابلمه مناسب می ریزیم، سپس سینه و مرغ مزه دار شده را کف قابلمه می چینیم. حالا کره را به صورت مکعبی خرد کرده و روی سینه و مرغ قرار داده و برنج را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری زعفران دم کرده به یکی از قسمت های برنج اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا برنج زعفرانی شود. حالا برنج زعفرانی را درون قابلمه ریخته و روی آنرا با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله هفتم

حالا برنج ساده را درون قابلمه روی برنج زعفرانی می ریزیم، سپس مجددا روی برنج را کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم ته انداز به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به همراه ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.