طرز تهیه کیک انبه

طرز تهیه کیک انبه طرز تهیه کرم کیک انبه طرز تهیه کیک انبه بدون فر طرز تهیه کیک انبه خانم اردستانی کیک انبه شکلاتی کیک انبه و گردو

کیک انبه یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک انبه
تخم مرغ۳ عدد
شکر¾ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
پوره انبه¾ پیمانه
آب گرم½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم روی کیک انبه
ژله آلوورا۱ عدد
آب جوش۱ لیوان
پوره انبه¾ پیمانه
بستنی لیوانی وانیلی۱ عدد

طرز تهیه کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه کیک انبه خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کش دار و کرم رنگ شد، به ترتیب روغن مایع، آب و پوره انبه را به کاسه اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر کدام مخلوط تخم مرغ را به مدت ۱۰ ثانیه هم می زنیم تا مایه اولیه کیک یکدست شود.

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مقدار آرد را جدا کرده و به آن نشاسته ذرت اضافه می کنیم و به همراه بکینگ پودر ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم، سپس درون یک قالب مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. توجه داشته باشید نیازی به چرب کردن دیواره های قالب نیست.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و یک قابلمه بزرگ روی آن می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله یک رینگ یا کاتر درون قابلمه قرار داده و قالب را روی رینگ می گذاریم تا قالب تماس مستقیم با کف قابلمه نداشته باشد. حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از قابلمه خارج می کنیم، سپس کیک را از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه ژله ای می رویم، برای این منظور ژله آلوورا را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس ژله را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم ژله با دمای محیط کاملا هماهنگ شود، سپس بستنی به دمای محیط رسیده را به همراه پوره انبه به کاسه حاوی ژله اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه درون قالب را با سلفون می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مجددا کیک را درون قالب قرار داده و ژله بستنی را روی کیک می ریزیم. حالا قالب را به مدت ۱ روز درون یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت به دلخواه روی کیک را با سس انبه، گیلاس و توت فرنگی تزیین کرده، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.