طرز تهیه کیک آناناس

طرز تهیه کیک آناناس ساده طرز تهیه کیک آناناس و گردو طرز تهیه کیک سیب و آناناس طرز تهیه کیک آناناس با خامه کیک آناناس آشپزخانه کوچک من کیک آناناس و دارچین کیک آناناس بدون فر

کیک آناناس یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آناناس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک آناناس
روغن‌ مایع۱۲۰ گرم
شکر۱۲۰ گرم
تخم‌ مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
آب کمپوت آناناس¾ پیمانه
شیر¼ پیمانه
آرد۲۵۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشقق چایخوری
مواد لازم برای روی کیک
کمپوت آناناس۱۲ حلقه
کره۵۰ گرم
شکر۷۰ گرم
آب کمپوت آناناس۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک آناناس

مرحله اول

برای تهیه کیک آناناس خوشمزه ابتدای کار مواد روی کیک را آماده می کنیم، برای این منظور کره را به همراه شکر و آب کمپوت آناناس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که کره و شکر کاملا ذوب شدند، کاسه را از روی حرارت بخار آب بر می داریم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس مخلوط کره را درون قالب می ریزیم و تکه های آناناس را به ترتیب روی مواد می چینیم.

مرحله سوم

حالا مایه کیک را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم‌زن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر سفید و کش‌دار شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به همراه شیر و آب آناناس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس مایه کیک را به آرامی روی تکه های آناناس می ریزیم. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی درون مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک آناناس به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله هشتم

در این مرحله سیخ چوبی یا خلال دندان را از کیک خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کیک را بلافاصله درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و تکه های کیک را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در آخر کیک آناناس را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.