طرز تهیه کیک خرما

طرز تهیه کیک خرما ساده طرز تهیه کیک خرما و دارچین طرز تهیه کیک خرما و گردو طرز تهیه کیک خرما و گردو بدون فر کیک خرما و گردو دونفره کیک خرما با شیر طرز تهیه کیک خرما بدون فر طرز تهیه کیک اسفنجی خرما

کیک خرما یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک خرما
تخم مرغ۴ عددد
شکر½ لیوان
آب جوش۱ لیوان
خرما۱۰ عدد
روغن مایع⅔ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچیننوک قاشق جایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
آرد۲ و ⅓ لیوان
مغز گردو (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک خرما

مرحله اول

برای تهیه کیک خرمای ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هسته خرما را جدا می کنیم، سپس به همراه آب جوش درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا خرما پوره شود. در ادامه پوره خرما را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر دارچین را به همراه پودر هل به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله ششم

حالا مغز گردو را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون مایه کیک می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی درون قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.