طرز تهیه کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی فرانسوی فیلم طرز تهیه کیک توت فرنگی طرز تهیه کیک توت فرنگی ایرانی طرز تهیه کیک توت فرنگی ژله ای طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی بدون فر طرز تهیه کیک توت فرنگی هانس طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای طرز تهیه کیک توت فرنگی با اسانس

کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک توت فرنگی
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲۲۰ گرم
ماست۱۴۰ گرم
شکر۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع½ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
توت فرنگیبه مقدار کافی
پرک بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا شکر را کم کم حین هم زدن به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کش دار شود. در ادامه ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن رقیق شود، سپس به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط تخم مرغ را با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا با همان سرعت همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی به صورت دورانی هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. حالا درون یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب های اضافی درون مایه کیک از بین برود. حالا توت فرنگی ها را به صورت ورقه ای برش می زنیم و روی مایه کیک می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله پرک های بادام را مابین اسلایس های توت فرنگی روی مایه کیک می چینیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود.

مرحله هفتم

حالا یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه گریل را روشن کرده، سپس اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شوند، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم و روی ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.