طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین با ماست طرز تهیه کیک سیب کافی شاپی فیلم طرز تهیه کیک سیب و دارچین طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو بدون فر طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر طرز تهیه کیک سیب و دارچین در مایکروفر طرز تهیه کیک سیب و دارچین با پودر کیک آماده کیک سیب و دارچین کافی شاپی

کیک سیب و دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب است که با مواد و رسپی های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و دارچین در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و دارچین
تخم مرغ۵ عدد
آرد۲ + ⅓ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر½ پیمانه
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
آب جوش¼ پیمانه
سیب۳ عدد
مخلوط شکر و پودر دارچین۴ قاشق غذاخوری
پرک بادام یا گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و دارچین خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه نسکافه را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا حل شود.

مرحله دوم

حالا پوست سیب ها را جدا کرده و مخلوط شکر و پودر دارچین را به صورت پخش روی آنها ریخته و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کرمی و کش دار شد، مخلوط نسکافه را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام با دور کند همزن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا قالب را با مقداری کره چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا اسلایس های سیب را به فرم دلخواه روی کیک می چینیم و مقداری پرک بادام روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه پخت کیک را با یک سیخ چوبی یا خلالی دندان تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور خلال دندان را در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شوند، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های کیک را درون پیش دستی قرار داده و به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.