طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی بدون فر فیلم طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

کیک موزی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موزی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موزی شکلاتی
تخم مرغ۳ عدد
شکر⅔ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
شیر۱ لیوان
آرد۱ و ⅔ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
موز۲ عدد
وانیل⅓ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری
مواد لازم خامه پنیری
خامه قنادی۳۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پنیرخامه ای۲ قاشق غذاخوری
پودر گردو۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
مواد لازم روی کیک
موز۱ عدد
شیربه مقدار کافی

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک موزی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کیک را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همرن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس موزها را با پشت چنگال له کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه مایه درون کاسه را با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر کاکائو را درون کاسه الک کرده و با لیسک به خوبی هم می زنیم تا مایه اولیه کیک شکلاتی شود. در ادامه بکینگ پودر را به همراه آرد درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۴ مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب کمربندی ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

کوبیدن قالب روی سطح کار، باعث از بین رفتن هوا و حباب های اضافی درون مایه کیک می شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

در این فاصله به سراغ آماده کردن مواد خامه پنیری می رویم، برای این منظور خامه قنادی را درون یک کاسه ترجیحا فلزی اضافه کرده، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

حالا پودر کاکائو را به همراه پنیر خامه ای و پودر گردو به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مایه خامه پنیری کاملا ترکیب و یکدست شود، سپس کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

مرحله نهم

در این مرحله گاناش را آماده می کنیم، برای این منظور خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم خامه کاملا گرم و روان شود.

مرحله دهم

زمانی که اطراف خامه شروع به ریز جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و شکلات تخته ای را خرد کرده، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. حالا خامه و شکلات را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات ذوب شود.

مرحله یازدهم

زمانی که خامه و شکلات با هم ترکیب و یکدست شدند، اجازه می دهیم گاناش کاملا خنک شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای تست پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به صورت ورقه ای به ۳ قسمت برش می زنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله لایه اول کیک را درون قالب قرار می دهیم، سپس خامه پنیری را از یخچال خارج کرده و درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. در ادامه مقداری شیر به صورت پخش روی کیک ریخته و خامه را به صورت حبابی روی آن پایپ می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا موز را به ضورت ورقه ای برش می زنیم و روی خامه پنیری می چینیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لایه ها را روی هم قرار بگیرد. در ادامه روی لایه آخر خامه پنیری پایپ کرده و با پالت کاملا صاف می کنیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله کیک را از قالب خارج کرده و گاناش را روی کیک می ریزیم. در نهایت بنا به سلیقه کیک را با شکلات رنده شده تزیین می کنیم و به ابعاد دلخواه برش زده، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.