طرز تهیه کیک براونی

طرز تهیه براونی طرز تهیه کیک براونی مرطوب طرز تهیه کیک براونی ساده طرز تهیه کیک براونی بدون فر طرز تهیه کیک براونی شکلاتی طرز تهیه براونی مغزدار طرز تهیه کیک براونی زر ماکارون کیک براونی پف میکند؟

کیک براونی از کیک های کافه ای محسوب می شود که معمولا با طعم شکلاتی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک براونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی
آرد۱ پیمانه و ۲ و نیم قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکلات نیمه تلخ یا شیرین۱۷۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پوست پرتقال۲ قاشق چایخوری
شکر قهوه ای½ پیمانه
شکر سفید½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شیر پر چرب۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای پرتقالی۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک براونی

مرحله اول

برای تهیه کیک براونی خوشمزه ابتدای کار پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه برای گرفتن تلخی پوست پرتقال ها ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال را درون کاسه می ریزیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بماند. در ادامه پس از این مدت پوست پرتقال را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، پوست پرتقال را به قابلمه اضافه می کنیم. بعد ۳ دقیقه پوست پرتقال را از آب جوش خارج کرده، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

این کار را ۳ بار تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود، سپس آنرا درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شکلات تخته ای را به همراه کره درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه را روی حرارت بخار کتری یا درون مایکروفر قرار می دهیم تا شکلات تخته ای و کره ذوب شوند. حالا زمانی که شکلات تخته ای و کره نرم و یکدست شدند، شکر قهوه ای را به همراه شکر سفید درون به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط شکلات را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را کم کم اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه خوب مخلوط می کنیم. حالا زست پرتقال را به همراه شیر درون مایه کیک می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو درون آن می ریزیمو در ادامه ترکیب آرد را مخلوط کرده، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم. در این مرحله مخلوط آرد و پودر کاکائو را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط آرد را این بار روی مخلوط شکلات طی ۳ مرحله الک می کنیم. در ادامه با کمک لیسک مواد را به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه شکلات تخته ای پرتقالی را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و دو سوم شکلات تخته ای را درون مایه کیک می ریزیم، سپس کمی مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و مجددا مقدار کمی زست پرتقال روی مایه می ریزیم و درون فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۲۰ دقیقه کیک را از فر خارج می کنیم و تا زمانی که داغ است مابقی شکلات تخته ای را درون کیک فشار می دهیم تا با گرمای کیک درون آن آب شود. در آخر کیک را به برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.