طرز تهیه کیک موز و گردو

طرز تهیه کیک موز و گردو با کره طرز تهیه کیک موز و گردو بدون شیر طرز تهیه کیک موز و گردو شکلاتی طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای طرز تهیه کیک موز و گردو با ماست طرز تهیه کیک موز و گردو در قابلمه کیک موز و گردو با پف زیاد

کیک موز و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موز و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موز و گردو
تخم مرغ۲ عدد
موز۱ عدد بزرگ
آرد قنادی۱ و ⅓ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
شیر½ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
شکر⅓ پیمانه
گردو خرد شده۵۰ گرم
آب لیمو ترش½ لیمو ترش

طرز تهیه کیک موز و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک موز و گردو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. حالا شکر را درون یک تابه مناسب ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا بدون هم زدن شکر و فقط با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا شکر ذوب شده و کاراملی شود. زمانی که شکر کاملا ذوب شد، کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله موز را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا تخم مرغ کرم رنگ شود. در ادامه روغن را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را به تدریج به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم، سپس کف قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. زمانی که مخلوط کارامل موز ولرم شد، آنرا به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی کیک الک کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.