طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر طرز تهیه کیک زبرا برای ۱۰ نفر بدون فر طرز تهیه کیک زبرا برای ۸ نفر طرز تهیه کیک زبرا خیس طرز تهیه کیک زبرا برای ۲۰ نفر طرز تهیه کیک زبرا در قابلمه مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا رنگین کمانی طرز تهیه کیک زبرا با بافتی نرم

کیک زبرا یکی از انواع کیک های ساده اسفنجی بین المللی است که با طرح ها و رنگ های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک زبرا
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
آرد۲٫۵ لیوان + ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زبرا

مرحله اول

برای تهیه کیک زبرا ساده ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک به طور کامل پوشش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

هم زدن مواد را تا زمانی که بافت مواد کشدار و رنگشان کرمی شود ادامه می دهیم. در ادامه روغن و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب بکینگ پودر و دو و نیم لیوان آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ۲ قاشق غذاخوری آرد را به یک قسمت و ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به قسمت دیگر اضافه می کنیم و با لیسک هر دو مایه کیک را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک ملاقه از مایه کیک کاکائویی درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک ملاقه از مایه کیک ساده در مرکز مایه کیک کاکائویی می ریزیم. به همین ترتیب مایه کیک ساده و مایه کیک کاکائویی را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، آنرا از فر خارج می کنیم. پس از اینکه کیک به طور کامل خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.