طرز تهیه خوراک ماش

طرز تهیه خوراک ماش طرز تهیه آب ماش طرز تهیه ماشی طرز تهیه خوراک ماش آپارات طرز تهیه ماش و زردک اصفهانی خوراک ماش و عدس

خوراک ماش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک ماش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۱ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
فلفل سبز تند۲ عدد
مخلوط سیر و زنجبیل۱ قاشق چایخوری
برگ بو۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
گرام ماسالا و زیره سبزهر کدام ½ قاشق چایخوری
زردچوبه و تخم خردلهر کدام ½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز و زیره سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک ماش

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماش خوشمزه در ابتدای کار ماش را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم ماش به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان ماش را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و تخم خردل را به همراه برگ بو و زیره سیاه درون تابه ریخته و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، پیاز را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و پوستشان را کاملا جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل سبز را به صورت حلقه ای کوچک خرد کرده، سپس مخلوط سیر و زنجبیل را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر آنها آزاد شود. در ادامه فلفل سبز را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم آب اضافی پوره گوجه فرنگی کاملا کشیده شده و سرخ شود.

مرحله ششم

زمانی که آب اضافی پوره گوجه فرنگی تبخیر شد، گرام ماسالا را به همراه تخم گشنیز، زیره سبز و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه ماش را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه ای که روی ماش را بگیرد آب اضافه کرده و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا آب اضافی خوراک کشیده و کاملا جا بیفتد. زمانی که آب اضافی خوراک تبخیر شد، آب لیمو ترش را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و خوراک ماش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با فلفل دلمه ای تزیین می کنیم. در نهایت خوراک ماش را به همراه نان تازه و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.