طرز تهیه بولانی کچالو

طرز تهیه بولانی کچالو

بولانی کچالو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل کشور افغانستان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بولانی کچالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید قنادی۲ پیمانه
آب ولرم½ پیمانه
تره۱٫۵ پیمانه
پیازچه۱ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیاز۲ عدد بزرگ
نمک و زردچوبههر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه بولانی کچالو

مرحله اول

برای تهیه بولانی کچالو خوشمزه در ابتدای کار آرد و نمک را درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه آب ولرم را کنترل شده به کاسه اضافه کرده و زمانی که خمیری نرم و یکدست حاصل شد اضافه کردن آب را متوقف می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر پوشانده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در این فاصله مواد میانی را آماده می کنیم برای این منظور پوست سیب زمینی را جدا کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی کاملا پخته و نرم شود. زمانی که سیب زمینی پخته شد، آنرا از قابلمه خارج کرده، سپس می کوبیم تا کاملا له شود. حالا پیازچه و تره را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا پوره سیب زمینی را به همراه، تره، پیازچه، پیاز داغ، نمک، زردچوبه و مقداری فلفل سیاه و فلفل قرمز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری آرد روی خمیر می پاشیم و مجددا خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم. حالا خمیر را به ۶ قسمت یکسان تقسیم کرده و چانه می گیریم، سپس روی آنرا با کیسه فریزر پوشانده تا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان، چانه ها را با کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی یک سمت خمیر می ریزیم. در ادامه لایه دیگر خمیر را روی مواد میانی بر می گردانیم و لبه های خمیر را فیکس می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون تابه قرار می دهیم. در ادامه روی نان را با برس کمی چرب کرده و اجازه می دهیم نان پف کرده و سرخ شود.

مرحله نهم

زمانی که یک طرف نان کاملا سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا طرف دیگرش نیز سرخ شود. در نهایت به همین ترتیب نان ها را آماده می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.