طرز تهیه هواری نخود

طرز تهیه هواری نخود طرز تهیه هواری مرغ با نخود طرز تهیه هواری گوشت بلوچستان طرز تهیه هواری بندری با مرغ طرز تهیه هواری مرغ عربی طرز تهیه هواری مرغ با رب گوجه

هواری نخود یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ جنوب کشورمان است که اصالت آن به شهر بندرعباس بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هواری نخود در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
نخود½ پیمانه
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۲ عدد
میخک۲ عدد
برگ بو۲ عدد
چوب دارچین۱ تکه
نمک و ادویه پلوییهر کدام ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نیم کوب شده و زردچویههر کدام ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل و پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه هواری نخود

مرحله اول

برای تهیه هواری نخود خوشمزه در ابتدای کار نخود را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب ریخته، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۴ تا ۶ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده، سپس به همراه نخود درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به همراه سیر به صورت کامل به قابلمه اضافه کرده، سپس چوب دارچین را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا میخک را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل سیاه نیم کوب شده به قابلمه اضافه کرده، سپس به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب می افزاییم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت و نخود به مدت ۳ ساعت بپزد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان گوشت پخته شده را از باقی مواد درون قابلمه جدا کرده، سپس پیاز باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. حالا گوشت پخته شده را به همراه ادویه پلویی، پودر دارچین، فلفل سیاه، پودر هل و پودر زنجبیل به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا برنج را می شوییم، سپس درون قابلمه حاوی نخود و آب گوشت می ریزیم و اجازه می دهیم بجوشد تا آب اضافی آن کشیده شود. زمانی که برنج به صورت کته شد و آب اضافی اش جذب شد گوشت تفت خورده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه برنج را مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن قرار می دهیم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم تا هواری به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس هواری نخود را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان. می توانید به جای گوشت از ۵۰۰ گرم گوشت مرغ استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.