طرز تهیه هواری میگو

طرز تهیه هواری میگو بندرعباسی طرز تهیه هواری چکو میگو طرز تهیه هواری میگو ساده طرز تهیه هواری میگو خشک

هواری میگو یکی از انواع غذاهای دریایی جنوب کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هواری میگو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
میگو۲۰۰ گرم
گشیز و شنبلیه۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زعفران دم کرده و ادویه پلوییبه مقدار کافی

طرز تهیه هواری میگو

مرحله اول

برای تهیه هواری میگو به روش جنوبی ابتدای کار پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و هر دو را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه گشنیز و شنبلیله را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی گشنیز و شنبلیله خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز و سیر رنده شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس عطر سیر آزاد شود. در ادامه میگو را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا میگو جمع شود.

مرحله چهارم

حالا نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه پلویی را به میگو اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه میگو را به یک سمت تابه هدایت می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه میگو را با رب گوجه فرنگی مخلوط می کنیم، سپس سبزی پلویی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبزی سرخ شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که سبزی سرخ شد، زعفران را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند. در ادامه برنج را می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که آب جوش آمد برنج را درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته اولیه آن انجام شود. در ادامه پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواه را درون قابلمه فیکس می کنیم و یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم و مجددا روی مواد را با برنج می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و بعد قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم میگو پلو به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس غذا را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در آخر هواری میگو را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و به همراه ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.