طرز تهیه کوکی کشمش

طرز تهیه کوکی کشمش و گردو طرز تهیه کوکی کشمشی نرم طرز تهیه کوکی کشمشی با کره طرز تهیه کوکی کشمشی لاهیجان

کوکی کشمش یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کشمش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کشمش
آرد۲ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
کره۶۰ گرم
پودر قند یا پودر شکر۱ پیمانه سرخالی
تخم مرغ۲ عدد
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین (اختیاری)
۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
شیر ۴ قاشق غذاخوری
کشمش۱ پیمانه
مغز گردو
۱ پیمانه

طرز تهیه کوکی کشمش

مرحله اول

برای تهیه کوکی کشمش خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط کاملا هماهنگ و نرم شود. در ادامه ۲ پیمانه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پودر قند را درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره هم دمای محیط به همراه عصاره وانیل را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید بین کار کاسه را دورگیری کنید تا کره به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه زمانی که مخلوط کره کاملا کرم رنگ و خمیری شد تخم مرغ اول را به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ باقی مانده را به همراه پودر دارچین و عصاره وانیل به کاسه می افزاییم، سپس مخلوط کرده و بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت کامل هم زده شود. در ادامه شیر و روغن مایع را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

مخلوط تخم مرغ را مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس مواد خشک را طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا خمیر کوکی یکدست شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید هم زدن بیش از حد خمیر کوکی باعث می شود بافت کوکی پس از پخت سفت شود. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کشمش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا آرد باقی مانده را به کاسه حاوی گردو و کشمش اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و به کاسه حاوی خمیر کوکی می افزاییم. در ادامه مجددا خمیر کوکی را در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا کشمش و گردو به خورد خمیر بروند.

مرحله هشتم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه ۱۵ دقیقه مانده به اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله نهم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر کوکی را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه با اسکوپ بستنی مقداری از خمیر کوکی برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله دهم

در صورت نبود اسکوپ بستنی با دست چرب به اندازه یک گردو بزرگ از خمیر کوکی جدا کنید، سپس گرد کرده و درون سینی فر بچینید. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند. زمانی که کوکی ها سرد شدند آن ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه کوکی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. برای نگهداری کوکی ها آن ها را درون یک ظرف درب دار چیده، سپس درب آنرا ببندید، در این صورت می توانید کوکی ها را به مدت ۱ هفته درون یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.