طرز تهیه کوکی هویج

کوکی هویج , طرز تهیه کوکی هویج , دستور پخت کوکی هویج

کوکی هویج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی هویج
آرد۱ و ⅛  پیمانه
شکر قهوه ای¼ پیمانه
شکر سفید½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
هویج رنده شده½ پیمانه
کشمش۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکی هویج خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره را به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای را درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مواد روشن و سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به مخلوط شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را با پوست کن جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر دارچین و نمک درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس آن را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۳ مرحله روی مخلوط کره الک می کنیم. در ادامه خمیر را فولد می کنیم، سپس هویج رنده شده را به همراه کشمش درون مایه کوکی می ریزیم و در حد مخلوط شدن مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مقداری از مایه کوکی بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوکی های هویج را با فاصله از هم درون سینی فر روی کاغذ روغنی می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا به کوکی ها بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کوکی ها خنک شوند. در آخر کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.