طرز تهیه کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی فرانسوی طرز تهیه کوکی شکلاتی ساده بدون فر طرز تهیه کوکی شکلاتی ساده طرز تهیه کوکی شکلاتی با گردو طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی طرز تهیه کوکی کره ای شکلاتی طرز تهیه کوکی شکلاتی در قابلمه طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون کره

کوکی شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکلاتی
کره۱۰۰ گرم
آرد۱ و نیم پیمانه
شکر⅔ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق غذاخوری
جوش شیرین½ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ½ پیمانه
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلاتی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و شکر سفید و سبک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک هم می زنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات تلخ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون خمیر کوکی می ریزیم و مجددا با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه خمیر کوکی را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با اسکوپ یا قاشق مقداری از خمیر کوکی برمی داریم، سپس در دست گرد می کنیم و درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم. در ادامه مقداری شکلات چیپسی روی خمیر می ریزیم و کمی فشار می دهیم تا شکلات درون خمیر برود.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدن ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم بدون دست زدن کوکی ها کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

در نهایت پس از خنک شدن کوکی های شکلاتی را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کوکی شکلاتی را به همراه چای زعفرانی یا شیر سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.