طرز تهیه کوکی فندقی

طرز تهیه کوکی فندقی , دستور پخت کوکی فندقی

کوکی فندق یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای پذیرایی در مجالس دوستانه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی فندقی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی فندقی
کره یا روغن‌ جامد۲۵۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
آرد برنج۲ قاشق سوپخوری
آرد۳۰۰ گرم
پودر دارچین½ چایخوری
پودر فندق۷۵ گرم
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی فندقی

مرحله اول

برای تهیه کوکی فندقی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و پودر قند سفید و سبک شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد برنج را به همراه پودر دارچین درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط کره الک می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه پودر فندق را به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. دقت کنید خمیر را زیاد ورز ندهید تا روغن بندازد.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر کوکی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره شکوفه می ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوکی های فندقی را به اندازه دلخواه با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزد.

مرحله هفتم

حالا در همین حین شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم، سپس ۲ قاشق غذا روغن مایع به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه کوکی ها را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس با شکلات آب شده روی آن ها را تزئین می کنیم و با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.