طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

کوکی کدو حلوایی , طرز تهیه کوکی کدو حلوایی , دستور پخت کوکی کدو حلوایی

کوکی کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار فصل پاییز است که می تواند یک گزینه مناسب برای پذیرایی در شب یلدا باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کدو حلوایی
آرد۱ و نیم پیمانه
شکر سفید۱ پیمانه
شکر قهوه ای¼ پیمانه
دارچین۲ و نیم قاشق چایخوری
کره۱۱۳ گرم
پوره کدو۶ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کوکی کدو حلوایی خوشمزه ابتدا پوره کدو حلوایی را آماده می کنیم. برای این منظور کدو را می شوییم و به اندازه کف دست خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه ۱ لیوان آب درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی به مدت ۴۰ دقیقه کامل بپزد. پس از گذشت این زمان گوشت کدو را جدا می کنیم و درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کدو پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره را به همراه نیمی از شکر سفید و تمام شکر قهوه ای را درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مواد روشن و سبک شود.

مرحله چهارم

حالا پوره کدو حلوایی را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجدا مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و آرد را به همراه بکینگ پودر و نیمی از پودر دارچین درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس آن را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط کره الک می کنیم. در ادامه خمیر را فولد می کنیم، سپس روی خمیر را می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کتد. پس از گذشت ۱ ساعت خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون یک بشقاب مناسب مابقی شکر و پودر دارچین را می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مقداری از مایه کوکی بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را درون مخلوط شکر و پودر دارچین می غلطانیم، سپس با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۱ تا ۱۳ دقیقه درون فر بماند تا کوکی ها بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در آخر کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.