طرز تهیه تاس کباب مرغ

طرز تهیه تاس کباب مرغ و سیب زمینی طرز تهیه تاس کباب مرغ مجلسی طرز تهیه تاس کباب ساده با مرغ طرز تهیه تاس کباب مرغ با به فیلم طرز تهیه تاس کباب با مرغ تاس کباب مرغ با برنج طرز تهیه تاس کباب مرغ دونفره

تاس کباب مرغ یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عد متوسط
گوجه فرنگی۴ عدد
کدو سبز۱ عدد کوچک
هویج۱ عدد کوچک
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
آلو خشک۱ پیاله
سیر۱ حبه
کره۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
آب جوش۳ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب مرغ

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب مرغ خوشمزه ابتدای کار گوشت مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان، گوشت مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب قرار می دهیم. در ادامه پوست پیاز ها و سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر و پیاز های ورقه ای را روی گوشت مرغ قرار می دهیم. در ادامه هویج را به همراه کدو سبز می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت حلقه خرد کرده و روی گوشت مرغ می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس به همراه فلفل دلمه ای می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه آلو ها به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی دیگر مواد می چینیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را با آب جوش، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا مخلوط می کنیم، سپس به صورت پخش روی مواد درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله کره را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم تاس کباب جا بیفتد و آب اضافی درون قابلمه کشیده شود. در نهایت تاس کباب را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.