طرز تهیه بادمجان پفکی

طرز تهیه بادمجان پفکی , دستور پخت بادمجان پفکی

بادمجان پفکی یکی از انواع غذاهای فست فودی خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان پفکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بادمجان پفکی
بادمجان قلمی۱۰ عدد کوچک
روغن۱ لیوان
مواد لازم برای خمیر
آرد۱ فنجان
آب۱ فنجان
نمک۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر۱ قاشق مرباخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه بادمجان پفکی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان پفکی ساده ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس بدون جدا کردن کلاهک آنها پوستشان را جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۲ قاشق مرباخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس بادمجان ها را درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۴ دقیقه درون آب جوش بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود، سپس خارج می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مواد خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک، پودر زنجبیل، فلفل قرمز، پودر سیر و زردچوبه درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آب را به اضافه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه بادمجان ها را درون خمیر می غلطانیم تا خمیر سطح بادمجان ها را کاملا پوشش بدهد، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم و به طور کامل سرخ می کنیم، سپس روی دستمال حلوه ای قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی بادمجان ها خارج شود، سپس آن ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر  بادمجان های پفکی را به همراه سس کچاپ یا سس فرانسوی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.