طرز تهیه شیرینی پیروک

طرز تهیه پیروک ساناز مینایی طرز تهیه شیرینی پیروک نارگیلی طرز تهیه شیرینی پیروک ارمنی طرز تهیه شیرینی پیروک مارمالادی آموزش شیرینی پیروک ارمنی کیک پیروک خانم صادقی

شیرینی پیروک از معروف ترین شیرینی های ارمنی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پیروک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پیروک
زرده تخم مرغ۳ عدد
سفیده تخم مرغ۴ عدد
کره۱۰۰ گرم
ماست۱۶۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی پیروک

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پیروک ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره حجیم و کرم رنگ شود. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم. با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کف کند، سپس به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله ماست را با چنگال هم می زنیم تا کاملا رقیق شود، سپس به همراه بکینگ پودر به مخلوط کره اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

حالا آرد را کنترل شده به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم و زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا جمع شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ۲ پیمانه سر خالی از خمیر را بر می داریم، سپس مابقی خمیر را درون یک قالب چرب شده قرار می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا رویه ببندد. در همین حین مقداری آرد به خمیر باقیمانده اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم حاصل شود.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با وردنه توری روی خمیر می کشیم تا طرح دار شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه قالب را فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله دهم

حالا روی شیرینی را با مارمالاد دلخواه رومال می کنیم، سپس خمیر به شکل توری را روی آن قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده مخلوط می کنیم، سپس با برس روی خمیر توری شکل می مالیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب را مجددا درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی کاملا خنک شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت زمانی که شیرینی کاملا خنک شد آن را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های شیرینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.