طرز تهیه شیرینی پای سیب

طرز تهیه شیرینی پای سیب و دارچین طرز تهیه شیرینی پای سیب بدون فر طرز تهیه پای سیب آمریکایی طرز تهیه پای سیب در قابلمه پای سیب مجلسی عکس شیرینی پای سیب پای سیب اصیل طرز تهیه کیک پای سیب با ماست

شیرینی پای سیب یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی در مجالس مهم مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای سیب
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ لیوان
آب۱ لیوان
روغن½ لیوان
آرد۲٫۵ لیوان
بکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ پاکت
سیب۱ عدد بزرگ
دارچین۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی پای سیب

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای سیب خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا تخم مرغ به خوبی کف کند. در ادامه روغن و آب را اضافه کرده و هر کدام را ۳۰ ثانیه ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه وانیل و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس طی چند مرحله روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه کپسول های کاغذی را با روغن چرب می کنیم و درون سینی فر می چینیم، سپس یک دوم کپسول ها را با مایه شیرینی پر می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم و روی هر کپسول یک تکه سیب قرار می دهیم. در ادامه مقداری دارچین روی سیب ها می پاشیم، سپس کمی از مایه شیرینی روی سیب ها می ریزیم تا روی آنها پوشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۴۰ دقیقه بپزند. پس از گذشت ۳۵ دقیقه از پخت کیک گذشت، کیک ها را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که پخته بودند، از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه شیرینی ها را از فر خارج کردیم، اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند. در ادامه مقداری پودر قند روی شیرینی ها می پاشیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.