طرز تهیه شیرینی قندی

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر طرز تهیه شیرینی قندی بروجرد طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری تزیین شیرینی قندی خانگی طرز تهیه شیرینی قندی قزوین طرز تهیه شیرینی قندی با پیمانه طرز تهیه شیرینی قندی با کره

شیرینی قندی یکی از انواع شیرینی های محبوب میان ایرانیان است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی های و مناسبت ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی قندی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی قندی
آرد سفید۲۰۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
کره یا روغن جامد۱۲۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
تخم خرفه، پودر پسته و کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی قندی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قندی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کره یا روغن جامد را درون آن می ریزیم. در ادامه پودر قند را روی کره یا روغن جامد الک می کنیم، سپس پودر هل را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا وقتی مخلوط کره پوک شد، بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس نیمی از آرد را درون کاسه الک می کنیم و ابتدا با لیسک مواد را مخلوط می کنیم، سپس با نوک انگشت خمیر را ورز می دهیم. توجه داشته باشید زیاد ورز ندهید تا خمیر روغن نندازد.

مرحله سوم

در این مرحله مابقی آرد را روی خمیر الک می کنیم، سپس مجددا با نوک انگشت خمیر را ورز می دهیم تا جمع شود و دیگر به دست نچسبد. در ادامه خمیر را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت زغفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم تا تغییر رنگ بدهد. در ادامه به قسمت دیگری خمیر پودر کاکائو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر تغییر رنگ بدهد، سپس فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و در دست گرد می کنیم. در ادامه همه خمیر را به همین صورت گرد می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله با چاقو یک برش سطحی روی خمیر ها ایجاد می کنیم، سپس روی شیرینی های کاکائویی کنجد، روی شیرینی های زعفرانی پودر پسته و روی شیرینی های سفید تخم خرفه می ریزیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم. وقتی شیرینی ها داغ هستند به آن ها دست نمی زنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.