طرز تهیه شیرینی کنجدی

طرز تهیه شیرینی کنجدی تبریز طرز تهیه شیرینی کنجدی بدون فر طرز تهیه شیرینی کنجدی عسلی طرز تهیه شیرینی کنجدی شکلاتی طرز تهیه شیرینی کنجدی پفکی طرز تهیه شیرینی کنجدی سنندج طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون ماست طرز تهیه شیرینی کنجدی مغزدار

شیرینی کنجدی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کنجدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کنجدی
کنجد سفید۱ پیمانه
شکر قهوه ای۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
وانیل مایع۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی کنجدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کنجدی خانگی و ساده ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود و زمان آماده شدن مایه شیرینی معطل نشویم ، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در صورتی که کاغذ روغنی در دسترس نداشتیم، می توانیم مقداری کره ذوب شده روی سینی فر بمالیم، سپس مقداری آرد روی آن بپاشیم. در ادامه سینی را بر می گردانیم تا آرد اضافی موجود در آن بیرون بریزد.

مرحله سوم

در این مرحله کنجد را به همراه شکر قهوه ای و سفیده تخم مرغ داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با قاشق مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت نبود شکر قهوه ای، می توانیم از شکر سفید استفاده کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، وانیل مایع را اضافه می کنیم و مواد را مجددا کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه مایه شیرینی را با اسکوب یا قاشق بر می داریم و درون سینی فر می ریزیم.

مرحله پنجم

بین هر دو شیرینی کمی فاصله می گذاریم تا به هم نچسبند. در ادامه یک قاشق را با روغن چرب می کنیم، سپس با پشت قاشق روی شیرینی ها را صاف می کنیم. حالا سینی را درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند.

مرحله ششم

حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای پخت شیرینی ها زمان لازم است. پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پختند، سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.