طرز تهیه خوراک ماهیچه

طرز تهیه ماهیچه رستورانی طرز تهیه خوراک ماهیچه گوساله طرز تهیه ماهیچه آبدار طرز تهیه ماهیچه به روش شاندیز طرز تهیه ماهیچه گوساله مجلسی طرز تهیه خورشت ماهیچه طرز تهیه ماهیچه نی نی سایت طرز تهیه ماهیچه در زودپز

خوراک ماهیچه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک ماهیچه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهیچه گوسفندی۴ عدد
پیاز۵ عدد
سیر۱ بوته + ۳ حبه
چوب دارچین۲ عدد
هویج۲ عدد
زعفران دم کرده½ فنجان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
پوره گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک و پودر پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماهیچه مجلسی در ابتدای کار پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه هویج ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست ۳ حبه سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه پیاز خلالی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و ماهیچه ها را روی پیاز خلالی قرار می دهیم، سپس هویج و سیر خرد شده را به ماهیچه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بوته سیر را به همراه چوب دارچین، فلفل سیاه و زردچوبه به ماهیچه اضافه می کنیم، سپس به اندازه ای که سطح ماهیچه ها را بگیرد آب اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم ماهیچه به مدت ۵ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۴ ساعت نمک و زعفران دم کرده را به ماهیچه اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را می بندیم تا ماهیچه ۱ ساعت دیگر روی حرارت بماند.

مرحله پنجم

در این مرحله سس خوراک ماهیچه را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدای کار پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و هر دو را به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا پوره شوند و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به پیاز و سیر اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود.

مرحله هشتم

حالا زمانی که آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شد، آب لیمو ترش تازه را به همراه زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم سس به مدت ۲ دقیقه جوش بزند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که خوراک کاملا جا افتاد، ماهیچه را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس پیاز کاراملی را روی ماهیچه می ریزیم و به همراه باقالی پلو و سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.