طرز تهیه ژامبون مرغ

طرز تهیه ژامبون مرغ لیوانی طرز تهیه ژامبون مرغ در کارخانه طرز تهیه ژامبون مرغ ساده طرز تهیه ژامبون مرغ و قارچ خانگی طرز تهیه ژامبون مرغ در فر طرز تهیه ژامبون اتریشی طرز تهیه ژامبون مرغ با دستگاه ژامبون ساز طرز تهیه ژامبون کالباس

ژامبون مرغ یکی از انواع فراورده های گوشت مرغ است که در تهیه غذاهای متنوعی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژامبون مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ژامبون مرغ
ران و سینه مرغ۱ کیلو گرم
گوشت گوسفندی۵۰ گرم
هویج۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
خلال پسته۵۰ گرم
آب لبو (اختیاری)۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین و پودر آویشنهر کدام ۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر و فلفل سیاههر کدام ۱ قاشق مرباخوری
زنجبیل۱ قاشق چایخوری
جوز هندی۱ عدد
یخ۱ لیوان

طرز تهیه ژامبون مرغ

مرحله اول

برای تهیه ژامبون مرغ خانگی ابتدای کار سینه و ران مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه نمک، پودر دارچین و پودر آویشن را به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر سیر، فلفل سیاه، تخم گشنیز، زنجبیل و جوز هندی رنده شده را به گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه تخم مرغ و روغن زیتون یا روغن مایع را به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب لبو را به همراه تکه های یخ درون چرخ گوشت می ریزیم و مجددا چرخ می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوشت گوسفند را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هویج را به همراه گوشت و خلال پسته به مواد اضافه می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون لیوان های مورد نظرمان را با آب اسپری می کنیم، سپس مقداری از مواد ژامبون درون آنها می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی مواد ژامبون را با یک جسم مناسب فشرده می کنیم تا لایه ها به هم بچسبند. در ادامه روی لیوان ها را با ورق آلومینیومی می پوشانیم، سپس لیوان ها را درون یک قابلمه مناسب قرار داده و تا نصف حجم لیوان ها آب می افزاییم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ژامبون ها به مدت ۲ ساعت روی حرارت بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم لیوان ها درون قابلمه خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله لیوان ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس ژامبون ها را از لیوان جدا می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می کنیم. در آخر ژامبون را به مدت ۶ تا ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.