طرز تهیه کالباس خانگی

طرز تهیه کالباس بیرونی طرز تهیه کالباس بازاری طرز تهیه کالباس خانگی لیوانی طرز تهیه کالباس خانگی با کاور کالباس طرز تهیه کالباس خانگی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کالباس خشک

کالباس مرغ یکی از فراورده های گوشت مرغ است که می توانیم از آن در تهیه انواع غذاهای فست فودی استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کالباس خانگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کالباس
سینه و ران مرغهر کدام ۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل کوچک
روغن مایع۵۴ قاشق غذاخوری
هویج۳ عدد
مغز پسته۲ قاشق غذاخوری
قارچ۶ عدد
سیر۲ حبه
سس خردل۱ قاشق چایخوری
سس کچاپ۱ قاشق چایخوری
ادویه های کالباس
فلفل سیاه½ قاشق مرباخوری
آویشن½ قاشق مرباخوری
دارچین½ قاشق مرباخوری
جوز هندی½ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز½ قاشق مرباخوری
زنجبیل½ قاشق مرباخوری
پاپریکا½ قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کالباس خانگی

مرحله اول

برای تهیه کالباس مرغ خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس هویج و قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و درون یک آبکش فلزی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آبکش را روی درب قابلمه قرار می دهیم تا هویج و قارچ با حرارت بخار آب بپزند. در ادامه گوشت مرغ بدون پوست و استخوان را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا سیر را به همراه تخم مرغ، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه، آویشن، دارچین، جوز هندی، فلفل قرمز، زنجبیل، پاپریکا، پودر تخم گشنیز و روغن مایع را به مخلوط کن اضافه کرده و مجددا مواد را میکس می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه کالباس را از مخلوط کن خارج می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه پسته، هویج، قارچ، سس کچاپ و سس خردل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با دست مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی سطح کار سلفون پهن می کنیم و مایه کالباس را درون سلفون قرار داده و آنرا به صورت رول بین چند لایه سلفون می پیچانیم.

مرحله ششم

باید به صورتی سلفون را روی مایه کالباس قرار دهیم که هیچ گونه هوایی وارد نشود. در نهایت دو طرف سلفون را مانند شکلات جمع می کنیم و با نخ به خوبی می بندیم تا در زمان پخت آب وارد سلفون و مایه کالباس نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم می کنیم و رول کالباس را درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله هشتم

برای پخت کامل کالباس حدود دو ساعت زمان نیاز است. پس از اینکه کالباس به طور کامل پخت آنرا از آب جوش خارج می کنیم، سپس به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم. در نهایت کالباس را از یخچال خارج کرده و برش می زنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.