طرز تهیه ترشی هفت بیجار

طرز تهیه ترشی هفت بیجار با کلم قرمز طرز تهیه ترشی هفت بیجار زرد رنگ ترشی هفت بیجار مازندران

ترشی هفت بیجار یکی از انواع ترشی های خاص و خوشمزه ایرانی است که در آن از ترکیبات متنوعی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی هفت بیجار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نعنا۱۰۰ گرم
ترخون۱۰۰ گرم
مرزه۱۰۰ گرم
جعفری۱۰۰ گرم
چوچاق۱۰۰ گرم
کرفس۳۰۰ گرم
گل کلم۳ کیلو گرم
فلفل دلمه ای۲۰۰ گرم
هویج۳۰۰ گرم
خیار۲۰۰ گرم
سیب زمینی ترشی۵۰۰ گرم
سیر۳ بوته
فلفل سبز تند۵ عدد
نبات۱۵۰ گرم
سرکه سفید۴ لیتر
گلپر، زردچوبه و سیاه دانه۲ قاشق غذاخوری
نمک۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

مرحله اول

برای تهیه ترشی هفت بیجار خوشمزه ابتدای کار برگ کرفس را از ساقه کرفس جدا می کنیم، سپس به همراه نعنا، ترخون، مرزه، چوچاق و جعفری می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله دوم

حالا سبزی های معطر را درون غذاساز می ریزیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و درون غذاساز اضافه می کنیم و به خوبی میکس می کنیم تا سبزی کاملا خرد شود. در ادامه ساقه کرفس را می شوییم و خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گل کلم را به اندازه دلخواه خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار داده و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شده و کاملا خشک شود. در ادامه هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هویج را به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را شسته و خشک می کنیم و به صورت مربعی متوسط خرد می کنیم. در ادامه فلفل سبز و خیار را می شوییم و خشک می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ترشی را می شوییم، سپس به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه گل کلم را به همراه هویج، فلفل دلمه ای، خیار، سیب زمینی ترشی، فلفل سبز، کرفس و مخلوط سبزی و سیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا نمک، گلپر، زردچوبه و سیاه دانه را به مواد ترشی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سرکه سفید را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به دلیل این که تیز بودن سرکه کاهش پیدا کند، نبات را به سرکه سفید اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا نبات درون سرکه حل شود. توجه داشته باشید سرکه جوش نیاید، زمانی که نبات حل شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک ظرف مناسب درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال تمیز خشک می کنیم و مخلوط ترشی را درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم کمی از دمای سرکه کاسته شود، سپس سرکه را روی مخلوط ترشی می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت درب ترشی را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ترشی جلوگیری کنیم. در ادامه ترشی را در یک جای خنک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ هفته برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.