طرز تهیه ترشی کلم سفید

طرز تهیه ترشی کلم سفید و هویج طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز ترشی کلم سفید رستورانی

ترشی کلم سفید یکی از انواع ترشی های محبوب رستورانی است که معمولا در کنار غذاهای اصیل ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی کلم سفید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی کلم سفید
کلم برگ سفید۱ عدد
هویج۲ عدد
سیر۵ حبه
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
فلفل سبز۴ عدد
شوید۱ دسته کوچک
نمک۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده شده۲ لیوان
سرکه سفید۴ لیوان

طرز تهیه ترشی کلم سفید

مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم سفید در ابتدای کار کلم برگ را از هم باز کرده و به خوبی می شوییم، سپس برگ های کلم را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه کلم را با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله دوم

هویج ها را می شوییم و پوست می گیریم، سپس با رنده درشت رنده می کنیم. فلفل دلمه ای و فلفل های سبز را از وسط باز می کنیم و قسمت های اضافی و دانه هایشان را خارج می کنیم، سپس مانند دیگر مواد رنده می کنیم.

مرحله سوم

شوید را می شوییم و به همراه دیگر مواد رنده شده روی یک دستمال تمیز پهن می کنیم تا رطوبت تمام مواد به طور کامل گرفته شود. در ادامه آب جوشیده خنک و سرکه را داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن با محلول آب و سرکه، طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم. پس از اینکه رطوبت مواد گرفته شد، آنها را درون ظرف های شیشه ای می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا محلول سرکه و آب جوشیده را روی مواد ترشی می ریزیم و درب ظرف ها را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری شود. توجه داشته باشید که حتما در تهیه این ترشی از آب جوشیده شده و خنک استفاده کنید.

مرحله ششم

آبی که جوشیده شده باشد، مانع از کپک زدن ترشی می شود. در نهایت ظرف های ترشی را در یک مکان خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم. پس از گذشت ۳ هفته ترشی آماده مصرف است.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.