طرز تهیه ترشی لیته فوری

طرز تهیه ترشی لیته با رب گوجه ترشی لیته چرخ شده طرز تهیه ترشی لیته سریع طرز تهیه ترشی لیته بادمجان طرز تهیه ترشی لیته بادمجان ساده طرز تهیه ترشی لیته خیار طرز تهیه ترشی لیته بامیه ترشی لیته ریز

ترشی لیته یکی از ترشی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیته فوری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیته
بادمجان۴ عدد
سیر۱۰ تا ۱۲ حبه
فلفل تند۱ تا ۲ عدد
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
سرکهبه مقدار لازم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لیته

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیته خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس با پوست روی حرارت قرار می دهیم تا نرم و کبابی شود. در ادامه بادمجان های کباب شده را درون یک قابلمه درب دار یا نایلون فریزر قرار می دهیم تا کمی عرق کند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از عرق کردن بادمجان ها به راحتی پوست بادمجان ها را می توانیم جدا کنیم، سپس بادمجان کبابی را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه بادمجان های ساطوری را درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا فلفل تند، سیر، نعنا خشک، نمک و زردچوبه را درون غذا ساز اضافه می کنیم، سپس با دور تند غذا ساز مخلوط می کنیم تا مواد با هم خوب میکس شوند. در ادامه اگر سرکه خیلی اسیدی بود می توانیم آن را با آب جوشیده مخلوط کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف مناسب شیشه ای انتخاب می کنیم، سپس ظرف را استریل می کنیم و درون آن را با دستمال حوله ای به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه یک چهارم مخلوط ترشی لیته را درون ظرف شیشه ای می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا روی ترشی لیته مقداری سرکه می ریزیم، سپس مجددا روی آن لیته می ریزیم. در ادامه به همبن ترتیب ادامه می دهیم تا شیشه پر شود. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم تا راه نفوذ هوا بسته شود.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم شیشه به مدت ۱ ساعت برعکس بماند. در پایان پس از گذشت این زمان آن را درون یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه ترشی خنک شود، می توانیم آنرا از یخچال خارج کرده و سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.