طرز تهیه ترشی گوجه کال

طرز تهیه ترشی گوجه کال و بادمجان طرز تهیه ترشی لیته گوجه کال ایا ترشی گوجه کال ضرر دارد ترشی گوجه کال نی نی سایت فیلم ترشی گوجه کال ترشی هفت بیجار با گوجه کال ترشی گوجه کال شکم پر ترشی گوجه کال با آبغوره

ترشی گوجه کال یکی از انواع ترشی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به همراه غذاهای سنتی مثل آبگوشت سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه کال در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه کال
گوجه کال۲۰ عدد
سیر۶ تا ۸ حبه
فلفل دلمه ای۳ تا ۴ عدد
سبزی ترشی۲۰۰ گرم
نمکبه مقدار کافی
سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گوجه کال

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه فرنگی کال در ابتدای کار سبزی ترشی (جعفری، ترخون و نعنا) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شده، سپس سبزی خشک شود.

مرحله دوم

حالا سبزی ترشی را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت متوسط خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس خشک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله دانه های فلفل دلمه ای را از درون آن خارج می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی کال را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

حالا روی گوجه فرنگی را به صورت بعلاوه برش می زنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون قابلمه قرار می دهیم و سرکه را به آن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوجه فرنگی ها به مدت ۵ دقیقه بجوشند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم گوجه فرنگی ها کاملا خنک شوند. در ادامه مخلوط سبزی را به همراه فلفل دلمه ای و سیر مخلوط می کنیم و درون گوجه فرنگی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را به آرامی درون ظرف قرار می دهیم. در ادامه سرکه ای که گوجه فرنگی درون آن جوشیده را روی گوجه فرنگی ها می ریزیم و نمک را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت درب ظرف را می بندیم، سپس ترشی را درون یخچال نگهداری می کنیم و اجازه می دهیم ترشی آماده شود. توجه داشته باشید که این ترشی خوشمزه را پس از گذشت یک هفته می توانیم مصرف کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.